SCP-4292
Puntuación: 0+x

Ítem #: SCP-4292

Clasificación del Objeto: Seguro

Procedimientos Especiales de Contención: SCP-4292 ha sido colocado en el Almacén Médico de Baja Prioridad del Sitio-66. Debido al suministro limitado y a los efectos impredecibles de SCP-4292, las pruebas sólo pueden llevarse a cabo con la aprobación conjunta del Director del Sitio-66, el Especialista Principal en Contención y el Intermediario del Comité de Ética.

Como misión de prioridad secundaria, los agentes ubicados en el sureste de los Estados Unidos, Alemania y el Área Lunar-32 deben localizar y detener a la Persona de Interés "dado" para su interrogatorio por parte de La Fundación.

Una campaña mediática informando a los residentes del área metropolitana de Washington DC que los anuncios de "herbie fucker realmente muy buen circo de dado" eran para una serie de comedias a base de 'sketch' cancelada permanecerá en vigor hasta nuevo aviso.

Cualquier investigador que estudie al GdI-233 ("El Circo de lo Inquietante de Herman Fuller") tendrá acceso a la mercancía recuperada junto con SCP-4292 para su estudio.

Descripción: SCP-4292 es un frasco de 26 (restantes) píldoras de color arco iris, con la etiqueta "pildoras estrafalarias de dado" escrita con marcador permanente. Cuando son ingeridas oralmente por un humano o un animal, SCP-4292 induce al azar alguna forma de alteración anómala visible o fácilmente demostrable en el sujeto. La vida media de los ingredientes activos parece ser de aproximadamente tres horas, con efectos anómalos que duran una media de doce horas. Al final de este período, el sujeto volverá a la normalidad sin daño físico duradero.

A pesar de que todos los sujetos encuentran la experiencia extremadamente desagradable, dolorosa o existencialmente horripilante, SCP-4292 causa dependencia química inmediata y anómala, requiriendo que el sujeto tome por lo menos una pastilla cada veinticuatro horas para evitar síntomas de abstinencia paralizantes y potencialmente mortales, comparables a los del alcohol o la adicción a la barbitúrica.

Registro Parcial de Experimentación con SCP-4292:

Prueba #, Sujeto Resultados
Prueba #1, D-7246
Transformed into a cockatoo which, when observed by a single person, would sing and dance "Hello My Baby" in the manner of the Warner Brothers cartoon character Michigan J. Frog1.||
Test #2, D-3125 Lower limbs vanished, but upper limbs gained the ability to stretch by over 1000% of their original length at will.
Test #3, D-8042 Transformed into a wind-up cymbal monkey, perpetually clanging its cymbals and repeating 'dado' over and over for the entire twelve hour period.
Test #4, D-6289 Continuously lactated a viscous green fluid that, when consumed, induced constant flatulence, diarrhoea and massive intestinal ulcers. Test subject felt compelled to persuade others to drink this substance, advertising it as "Fair Trade Clown's Milk"2.
Test #5, one male lab mouse Transformed into a Pegasus. Its wings were unable to provide sufficient lift for flight, yet it constantly attempted to take flight anyway, suffering severe injuries.
Test #6, one female lab mouse Instantly multiplied into a thousand identical copies and appeared to possess a swarm intelligence. Some of the swarm would put on a choreographed performance to distract observers while the others stole accessible valuables.
Test #7, one male lab mouse Transformed into a non-anomalous zebra.

Recovery: SCP-4292 was found at an abandoned and derelict lot in Bethesda, Maryland, during an investigation of an online ad for 'circus by dado', discovered by web analysis bot Alpha-12 ("I/O SCREECH"). The advertisement has since been removed from the public internet.

An embedded copy of this video is below.

Addendum: The following non-anomalous items were recovered alongside SCP-4292:

  • One cheap, small polythene circus tent roughly 4.5 meters in diameter, covering a collection of twenty-five leather armchairs circling a large hula hoop.
  • An antique metal birdcage of Dutch manufacture.
  • Horse saddles.
  • A large concession stand selling exclusively popcorn, all of which had begun growing mould.
  • A small concession stand designed to sell ice cream, containing one raw hot dog.
  • A battered silk top hat.
  • Guinea pig cages.
  • Three recently deceased human corpses, showing signs of suffering from SCP-4292 withdrawal.
  • Most notably, seventeen stands selling merchandise for a "herbie fucker really very good circus of the unsettle by dado." This included numerous clothing, dishware, bumper stickers, posters, plush animals, playing cards, toys, candy, and additional pharmaceutical pill bottles, all of which were empty. The designs, logo, and font on these products are nearly identical to those used by Herman Fuller's Circus of the Disquieting, with obvious modifications in order to crudely differentiate them.

While the exact nature of the relationship between dado and GoI-233 is uncertain, informants embedded in the anomalous community have indicated that 'circus by dado' was the result of a brief collaboration that ended poorly, and the two have since developed a mutual animosity.